Określenie miejsca, w którym ma się odbywać konferencja jest bardzo ważne. Profesjonalista przygotuje kilka propozycji, z pośród których zleceniodawca wybierze te najbardziej dla niego korzystną. Oszacuje koszta noclegu gości, zarezerwuje pokoje na czas ich pobytu. Oprócz przedstawienia miejsca, w którym ewentualnie mogłaby się odbyć konferencja organizator zajmie się zaplanowaniem transportu, uzgodni jaki ma być jego rodzaj oraz jaka kwota jest na niego przeznaczona. Skontaktuje się z przewoźnikiem i zarezerwuje termin, w którym będzie on potrzebny. Kolejna sprawą którą się zajmie jest lista gości. Zajmie się przesłaniem zaproszeń i rezerwacją miejsc. Jeśli pracodawca sobie tego życzy sporządzi listę gości, którzy potwierdzili swoje przybycie. Zajmie się ich rozmieszczeniem na sali oraz w obiekcie, w którym będą nocować. Zajmie się promocją konferencji. Postara się powiadomić o tym wydarzeniu za pomocą internetu, gazet, telewizji. Taka promocja podkreśla prestiż wydarzenia. Zadba też o catering. Uzgodni z pracodawcą jakiego typu potrawy mają zostać podane i co ma zawierać menu. Przygotuje różne propozycje. Zadba też o wystrój sali i oprawę muzyczną i graficzną całej konferencji.